Jaarverslag 2023

In dit digitaal jaarverslag blikken we terug op ons werkingsjaar 2023. Een jaar dat in het teken stond van de vorming van de Antwerpse woonmaatschappij, nieuwe collega’s en ook nieuwe kantoorruimtes. We kregen niet enkel huurders en extra huurwoningen bij. Ons aanbod breidde uit naar sociale koopwoningen, sociale leningen en het sociaal verhuren van privéwoningen.

Voor onze diensten bracht het toetreden van de huurders van De Ideale Woning, het Vlaams Woningfonds & het Sociaal Verhuurkantoor Antwerpen in 2023 heel wat uitdagingen met zich mee. Onze Sociale Dienst kreeg heel wat extra dossiers in handen. En dat geldt ook voor onze collega’s van Leefbaarheid die binnen hun werking activiteiten met huurders organiseren.

Op administratief vlak werkten de medewerkers van Kandidatenbeheer en Huurdersadministratie verder met het klik-bel-kom principe. In november opende de woonwinkel op het Kiel de deuren. De Woonwinkel is de eerste in zijn soort. Medewerkers begeleiden kandidaat-huurders er naar de beste woonoplossing: dit kan huren, kopen of lenen zijn.

Onze gebouwen

Zoals altijd zorgen we er niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze gebouwen. Daarbij denken we enerzijds aan alle bouw- en renovatieprojecten, maar ook al het werk dat onze technici verzetten die instaan voor het Onderhoud van onze gebouwen. In 2023 brachten ze zelf meer dan 59.000 werkopdrachten tot een goed einde. Maar onze gebouwen, dat gaat ook over het proper houden van die gebouwen. Daarvoor hebben we ons geweldig Net.Werk-team. Zij voerden bijna 13.000 opdrachten uit.

Onze werking

Onze collega’s die onze huurders en kandidaat-huurders dagelijks rechtstreeks helpen en zich inzetten voor onze gebouwen, worden achter de schermen ondersteund door verschillende diensten. In de eerste plaats is er onze personeelsdienst en onze interne preventiedienst.
Daarnaast zijn er de collega’s van de juridische dienst, de communicatiedienst, dienst ICT, het klachtenteam en de medewerker duurzaamheid die, vanuit hun expertise, mee voor onze klanten en onze gebouwen zorgen.
Tot slot zijn er natuurlijk de centen. In onze jaarrekening lees je wat de financiële gevolgen zijn geweest van 2023. Of bekijk de samenvatting door het team Financiën hierover.